Taky rádi mlsáte jogurty? Nejenom s jogurty, mléčnými výrobky, ale i kojeneckou a jinou speciální výživou je spojen profesní život dámy, se kterou jsem měl čest i radost pohovořit. A věřte nebo ne, budeme mluvit nejenom o zdravé stravě, ale i o společenské odpovědnosti, postavení a spravedlivém ohodnocení žen, neplýtvání s časem a mnoha dalších důležitých tématech. Protože Monika Ihnatková, Public Affairs manager společnosti Danone pro Českou republiku nám má opravdu mnoho co říci.
Moniko, jak jste na tom s jogurty a mléčnými výrobky? Máte je ráda, berete je jako součást svého profesního i osobního života?
Jogurty, konkrétně bílé neslazené mám ráda a stejně jako tvrdé kvalitní sýry nebo Cottage sýr mají čestné místo v mém jídelníčku. V tomto ohledu je můj profesní život v souladu s osobním 😊.
Na českém Equal Pay Day nejste žádná „novicka“ a beze nepatřičné ironie vás snad můžu titulovat i „veteránkou“ této jedinečné akce…Kdy jste se s EPD potkala poprvé a jak na toto setkání vzpomínáte?
Poprvé jsem se EPD zúčastnila v roce 2014, takže tento rok vlastně slavím výročí. V té době jsem cítila, že potřebuji nabrat ten správný vítr do plachet v přístavu zvaném mateřská dovolená, a to ještě před znovu vyplutím do dobře známých pracovních vod. A musím přiznat, že jsem z energie, kterou jsem na EPD zažila, byla dlouho nadšená!
Český EPD vyrostl do krásných jinošských let – co byste mu k patnáctým narozeninám nejraději – kromě své aktivní přítomnosti – darovala?
Víru a naději. Víru, že některá příští konference bude již oslavou rovnosti mužů a žen v pracovní oblasti jako faktu, který platí pro všechny a v celé ČR. A naději, že ten čas se blíží mílovými kroky.
Společnost Danone je stabilním partnerem českého Equal Pay Day a již tento samotný fakt mluví sám za sebe. Jde tedy o soulad, ztotožnění s tím, co tato výjimečná akce znamená, s jejím posláním, dosahem a potenciálem… Co u vás osobně rozhodlo, co vás přesvědčilo o tom, že je potřeba se přičinit o to, aby se vaše společnost stala partnerem EPD?
To, co rozhodlo, byla to moje osobní zkušenost s Equal Pay Day konferencí. Věděla jsem, že k tématům, které na EPD zaznívají, máme v Danone co říct. Nepodělit se o tyto zkušenosti mi přišla jako promarněná příležitost. EPD a Danone je láska oboustranná a navzájem se obohacující.
Mimo partnerství EPD se vaše společnost ve spolupráci s BPWCR zapojila i do projektu Empowering women mentoring VI, určeného talentovaným ženám. Danone byla i hostitelskou společností tohoto mentoringového projektu. Co se vám osobně na něm nejvíce líbí?
Otevřené sdílení osobních zkušeností seniorních mentorek – to je velmi cenná divize. Můžete si číst desítky příruček, jak uspět v profesní sféře, ale někdy jedno inspirující setkání vás může posunout o mnoho dál než ty desítky knih.
Společnost, ve které působíte, se letos na EPD zapojí do Women´s Empowerment Principles (WEPs)jako signatář. Znamená to kromě jiného i to, že Danone dlouhodobě plní 7 principů WEPs – pojďme tedy popsat, jak konkrétně.
Principy posílení postavení žen ve firmě, tzv. Women’s Empowerment Principles jsou plně v souladu s naší dlouhodobou strategií, proto nám přijde přirozené připojit se k signatářům. Kolegyně v našem regionu si můžou být jisté, že mají stejné platové ohodnocení na stejné pozici jako jejich mužský protějšek. Danone podporuje další vzdělávání zaměstnanců bez rozdílů. Nezáleží na tom, zda jste žena nebo muž, zda jste zaměstnancem rok nebo deset let. Pokud vás to může pracovně posunout, dveře máte otevřené.
Hodně se dbá také na zdraví, pohodu a bezpečnost nás – zaměstnanců Danone. Jako příklad uvedu narozeninové volno. Abychom své narozeniny mohli oslavit a plně si užít se svými nejbližšími, můžeme si v den svých narozenin vzít pracovní volno. V případě, že nám narozeniny vychází na víkend nebo z pracovních důvodů si nemůžeme udělat volno v ten konkrétní den, máme možnost si udělat narozeninové volno v jakýkoliv jiný den v měsíci, kdy slavíme. Myslím, že i takéto hezké benefity nám v Danone pomáhají vnímat, že jsme respektovanou součástí společnosti, kde pracujeme.
A ještě jedno číslo na závěr: v našem vedení společnosti tvoří ženy až 62 % celkového počtu zaměstnanců. Myslím, že k tomu není víc co dodat.
Ve společnosti Danone zastáváte pozici Public Affairs Manager pro Českou republiku – zkusme pro nezasvěcené čtenářky popsat, co je vaší pracovní náplní.
Kdybych měla práci Public Affairs Managera pojmenovat jedním slovem – bylo by to slovo networking. Mou práci je mít přehled o situaci v regulačním prostředí, vědět, co se chystá, a jak to může ovlivnit naši práci, být v kontaktu s regulačními autoritami. Zároveň být jakýmsi prostředníkem mezi Danone a odbornými společnostmi v otázkách týkajících potravin. Mezi mé povinnosti patří také reprezentace Danone v zájmových asociacích, jako je např. Potravinářská komora ČR nebo Českomoravský mlékárenský svaz. Mám na starosti CSR aktivity, které musí být smysluplné tak, abychom nimi pomáhali v komunitách a prostředí, které je nám blízké. A v neposlední řadě vedu Nadační fond 1000 dní do života, který se soustředí na edukaci v oblasti dětské výživy.
Náplň mé práce rozhodně není stereotypní. A o to víc mě baví a naplňuje.
(…)