Naším cílem je demystifikovat péči o pleť tak, aby byla dostupná a srozumitelná pro každého.
Ruku na srdce, milé dámy, kolikrát za život jste měly příležitost nejenom potkat se, ale i pohovořit s dámou, ktorá založila, spoluvlastní a vede kosmetickou značku s globálním dosahem? A přímo od ní, z prvních úst na vlastní uši vyslechnout a i z první ruky na vlastní kůži zjistit a zakusit, proč je její kosmetika tak žádaná, samozřejmě i přivonět a jinými smysly její produkty péče o pleť vyzkoušet? My o takéto výjimečné příležitosti víme a abyste si ji nenechaly ujít, jako malou ochutnávku jsme s touto dámou pohovořili ještě předtím, než budete možnost se s ní osobně seznámit a poklábosit i vy.
Tou jedinečnou příležitostí bude15. ročník českého Equal Pay Day, největší evropské akce věnované především, ale nejenom ženám.
Je mi ctí položit několik otázek Sonii Deasy, zakladatelce, spolumajitelce a šéfce značky Pestle & Mortar, která bude jednou z hvězd letošního Equal Pay Day.
Paní Sonio, co vás přesvědčilo o tom, že je důležité být součástí českého Equal Pay Day? Prozradíte našim akčním čtenářkám, kdy nastal ten moment, že jste si možná řekla: „Já tam prostě nemohu chybět!“ a jaké jsou vaše očekávání?
Jako generální ředitelka a zakladatelka, a matka pěti dětí, důvěrně chápu výzvy, kterým čelí ambiciózní ženy. Být součástí Czech Equal Pay Day je pro mě privilegium, které nabízí platformu pro sdílení mých zkušeností, učení se od ostatních a kolektivní prosazování budoucnosti, kde je rovnost realitou. Ve chvíli, kdy jsem se dozvěděla o důležitém poslání a silné komunitě Equal Pay Day, chtěla jsem se zapojit. Moje očekávání jsou inspirovat a být inspirována, inspirovat a vytvořit podpůrné prostředí pro ženy, aby se jim dařilo.
Jak vnímáte tuze ženské DNA Equal Pay Day, vizi, nebo spíše poslání usilovně pracovat zejména na tom, aby měly ženy opravdu rovné příležitosti a možnosti v pořád patriarchálně nastaveném světě?
Ženská DNA Equal Pay Day se mnou hluboce rezonuje. Pocházím z rodiny čtyř chlapců a dvou dívek, a i když dívky dostaly stejné příležitosti, byl zde prvek podvědomé zaujatosti kolem toho, co se považovalo za dosažitelné pro chlapce oproti dívkám. Já sama mám tři dcery a dva syny. Equal Pay Day obhajuje svět, ve kterém mohou mé dcery dosáhnout stejného úspěchu a odměny jako moji synové. Je to důležité – silná připomínka práce, která je ještě potřebná k zajištění skutečné rovnosti ve všech odvětvích společnosti.
Když virtuálně navštívímesvět Pestle & Mortar, není to jenom „jeden z kosmetických e-shopů“. Nalezneme tam několik pro mnohé možná překvapení, pro jiné splnění snů a pro další nečekané, vysoce přeskočené laťky očekávání, směřující až k pozitivnímu údivu či ohromení. Ne, vůbec to není o tom, že by Pestle & Mortar byla kosmetika z jiného světa, s přísně tajnými ingrediencemi, o kterých nechyrovali ani alchymisté na dvoře Rudolfa II. Tajemství a jedinečnost spočívá v osobitém přístupu a unikátním příběhu. Paní Sonio, jak se vám stalo, že jste se stala královnou říše Pestle & Mortar s dosahem na 21 zemí třech kontinentů?
Úspěch Pestle & Mortar spočívá v jednoduchosti, autentičnosti a hlubokém respektu k tradiční péči o pleť. Než jsem začala s Pestle & Mortar, pracovala jsem po boku mého manžela Padraica v našem ateliéru portrétní fotografie. Při práci s modelkami ve studiu jsem si všimla, že pod objektivem fotoaparátu vyšly najevo mnohé kožní problémy – zejména suchost a odlupování. Tyto dívky, ženy, maminky byli zaneprázdnění lidé a záleželo jim na tom, jak vypadá jejich pleť – ale prostě nepřišli na jednoduchou rutinu péče o pleť, která by vyhovovala jejich životnímu stylu.
Mou pleť často postihl stejný osud, zvláště když jsem cestovala, a byla jsem frustrovaná ze všech těch komplikovaných možností, sedících na poličkách péče o pleť, kterým jsem nerozuměla!
Chtěla jsem jednoduchou péči o pleť, která by fungovala – a prostě jsem ji nenašla.
Průlomovým momentem pro mě bylo jednoduché zjištění:
Mnoho žen mělo stejný problém jako já – nevěděli, jaké produkty péče o pleť si vybrat, a byly zmatené tímto průmyslem a jeho marketingem. Drahé produkty v nich zanechaly pocit frustrace, protože ne vždy fungovaly. Matná pleť bez života ovlivnila jejich sebevědomí a necítili se dobře se svojí přirozenou pokožkou. Proto jsem se rozhodla vytvořit produkty péče o pleť, které by byly snadné pro používání, snadno pochopitelné a vysoce účinné.
V jedné větě, moje motivace byla „péče o pleť by neměla být komplikovaná“. A dodnes je Pestle & Mortar znám svým étosem „méně je více“, pokud jde o péči o pokožku.
Mé dědictví formuje naše formulace, a proto jsou jedinečné. Pocházím ze šesti generací indických medicinmanů. Medicinmani v Indii používají ajurvédské moudrosti k míchání léků založených na potravinách k léčení běžných chorob – vyrůstala jsem s ajurvédskou filozofií stravování a návratu k základním přístupům ke kráse a wellness zakořeněným v indických filozofiích přírodního léčení. Naučila jsem se, že pokud jste zdraví, vypadáte krásně a přirozená krása je nejlepší. V Pestle & Mortar vytváříme jednoduchá řešení pro krásnou pleť kombinací přírodních léčivých složek se špičkovými vědeckými účinnými látkami.
Moje cesta začala vášní pro jednoduchou a efektivní péči o pleť, inspirovanou mým dědictvím. Je to jedinečná směs jednoduchosti a tradice, která zarezonovala u lidí ve 21 zemích, což nám umožňuje vybudovat značku, která přesahuje hranice. Chceme ženám umožnit, aby správně pečovaly o svou přirozenou krásu, aby mohly každý den vypadat a cítit se co nejlépe.
(…)
Autorem rozhovoru je Ján Schneider